Friday 10 June 2011

ROTHSCHILD...BAPA KEWANGAN DUNIA!!




Keluarga Rothschild (atau Kerabat Rothschild, atau lebih ringkas sebagai Rothschilds adalah sebuah keluarga Eropah yang berasal dari Yahudi Jerman yang mengasaskan syarikat-syarikat perbankan dan kewangan di Eropah pada akhir kurun ke-18. Lima garis cabang keluarga dari Austria telah diangkat menjadi bangsawan Austria, dan diberi warisan sebagai baron oleh Maharaja Francis II dari Empayar Habsburg pada tahun 1816. Cabang keluarga di Britain pula diangkat menjadi bangsawan dengan permintaan dari Ratu Victoria.Adalah dipercayai semasa kurun ke-19, keluarga ini memiliki harta kekayaan peribadi terbesar di dunia dan juga terbesar di dalam dunia moden pada hari ini.



DARI KIRI; WARREN BUFFET, ARNOLD DAN JACOB ROTHSCHILD



ANGGOTA-ANGGOTA KELUARGA ROTHSCHILD

JACOB ROTHSCHILD




NATHAN ROTHSCHILD (PEWARIS ROTHSCHILD)
Anak kepada Jacob Rothschild dan mewarisi sejumlah besar posisi dan kedudukan di dalam keluarga Rothschild. mempunyai pengaruh yang besar di dalam bidang politik, ekonomi, media dan institusi ketenteraan di serata dunia termasuk tapak arkeologi Butrint di Albania. Syarikat-syarikat seperti RIT Capital, Vanco, Trigranit, British Petroleum (BP), Rio Tinto adalah sebahagian kecil sumber yang dimiliki olehnya didalam misi menakluk Timur. Untuk mencapai misinya, dia bukan sahaja mendapat sokongan dari EU, NATO, BRITAIN tetapi juga dari sebahagian besar ejen politik dan kewangan di seluruh Eropah dan Asia seperti Soros, Berezovski, Djukanovic, Mitals) 






EDMUND ROTHSCHILD
Bekerjasama dengan Winston Churchill dalam penubuhan BRINCO Corporation (BRITISH NEWFOUNDLAND DEVELOPMENT CORPORATION) di Kanada. anak perempuan Edmund, Catherine berkahwinn dengan Marcus Egius, presiden kumpulan perbankan BARCLAYS. setelah pengambilalihan ABN-AMRO (syarikat perbankan Belanda), kedua-dua kumpulan rothschild ini bergabung menjadi satu. Marcus Egius juga adalah presiden BBC Corporation.
EVELYN ROTHSCHILD
Mengetuai N M Rothschild & Sons, satu syarikat perbankan gergasi dari London. Juga menguasai syarikat-syarikat akhbar gergasi seperti The Economist, The Daily Telegraph dsb. Mengasaskan Association for Studies of the History of Banking and Finances yang bertapak di Frankfurt. Memiliki syarikat antarabangsa De Biers, antara syarikat terbesar di dalam bidang pengedaran berlian.


DAVID RENE ROTHSCHILD












Mengetuai NM Rothschild Group di Perancis, di mana ia dibahagikan kepada dua iaitu English dan French Rothschild. Juga mengetuai Rothschild & Cie Banque, satu syarikat perbankan berpengaruh di Eropah Barat.




EDUARD ROTHSCHILD












Adik kepada David Rene, juga adalah ahli syarikat perbankan. Eduard memiliki syarikat akhbar Perancis, LIBERATION. Dia adalah ketua syarikat 'Imerys Metallurgy', yang mana dikuasai oleh keluarga Rothschild semenjak tahun 1880.





BERSAMBUNG....................................



























No comments:

Post a Comment